Monday, 22 May 2017

KEK KURMA MOIST TANPA TELUR

Assalamulaikum.
Nahhh Akak kongsikan resepi 🤣 Sape-sape free petang ni tu cuba-cubalah buat kek ni, kalau sedap tu kongsi2 lah sikit dengan akak, jangan kedekut sangat. huhuuu😬😬

KEK KURMA MOIST TANPA TELUR, Special for you.
*kalau takde stock kurma kat rumah tu takpe jangan khuatir, anda boleh dapatkan pelbagai jenis kurma di kedai IDEAL HALAL MART DUNGUN (sebelah AL-IKHSAN/KAMDAR lama)
🎂🎂
KEK KURMA MOIST TANPA TELUR
Resepi : Aludra (Myresepi)
 Sumber : Nuri & MaDiHaA aka Ratna
Bahan2
3/4 cawan susu kotak/UHT
3/4 cawan gula halus (MaDiHaA kurangkan sukatan & gunakan gula perang)
1/2 cawan minyak sayuran/masak
1 cawan tepung gandum
18 biji kurma yg lembut (kalau kurma keras, boleh rendam dgn susu semalaman)
1 sudu teh baking soda (soda bikarbonat) (MaDiHaA ayak bersama2 tepong gandum)
1 sudu teh esen vanilla
1 genggam kecil gajus/cashew nut (optional) (MaDiHaA tak letak non stock)
🤔🤔Cara-cara
Buang biji kurma dan kisar kurma hingga halus dengan sedikit air. (MaDiHaA kisar terus dengan susu & minyak sayuran) Masukkan kurma dalam bekas mixing.
Masukkan bahan cair tadi, minyak, gula dan susu. Biarkan gaul hingga sebati. Masukkan tepung, baking soda dan esen vanilla. Cashew nut tu ditumbuk halus dan campurkan. Kalau tak suka tak payah, tapi cashew ni bagi kek rasa lemak2 gitu.
Bakar kek dalam 35 minit pada suhu 180C. Kalau kek tak melekat kat lidi, dah masak la tu. Selamat Mencuba.
NOTA: Warna kek mungkin tak sama sebab bergantung dengan jenis kurma yg diguna.
Selamat mencuba!😍😍

Thursday, 19 January 2017

PROMOSI JANUARI 2017

---------------------------
PROMOSI WOW!!
---------------------------
LESS 40%
LESS 30%
DAPATKAN SEGERA - MEMANG WOW !!
.
Dengan pembelian :
PROMOSI 🅰
Sebotol OLIVIE 30x Plus
RM 119.90
Less 40%
Jus Delima 1L
🍒 RM 41.80
Anda hanya perlu membayar
RM 161.70
JIMAT RM 28.10
.
Dengan pembelian :
PROMOSI 🅱
Dua Botol Pati Minyak Zaitun
RM 89.80
Less 30%
Jus Delima 1L
🍒 RM 48.90
Anda hanya perlu membayar
RM 138.70
JIMAT RM 21.00
.
JANGAN LEPASKAN TAWARAN HEBAT INI !!
DAPATKAN SEGERA.
Hubungi kami 💟
012 9575 575
012 9844 464
Atau terus ke kedai #idealHalalMart sebelah Al Ikhsan Dungun

Tuesday, 25 October 2016

MANFAAT HYDROXYTYROSOL DALAM MINYAK ZAITUN OLIVIE 30x

MANFAAT HYDROXYTYROSOL DALAM MINYAK ZAITUN OLIVIE 30x

Anda tahu apa itu hydroxytyrosol? Bukan doktor sahaja patut tahu bahan ini. Bahkan kita semua patut tahu "ingredient" dalam salah satu makanan yang Rasulullah SAW sendiri sebut di dalam sebuah hadis.
Apa itu hydroxytyrosol?
Kandungan fenolik utama yang terdapat dalam zaitun, dapat memberikan manfaat signifikan bagi kesihatan. Dengan memiliki nilai ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity dalam menyerap radikal bebas yang merosakkan sel) sebanyak 68.576 dianggap 15 kali lebih tinggi dari teh hijau dan 3 kali lebih tinggi dari CoQ10 (Coenzyme Q10 - sejenis supplemen terkenal).
Bagaimana awal ditemukan "hydroxytyrosol"?
Selama berdekad lamanya minyak zaitun dikenali karena sifatnya yang sihat. Negara-negara Mediterranean memiliki kadar kes yang rendah di kalangan pesakit-pesakit jantung dan barah/kanser berbanding negara-negara Barat lainnya. Para pengkaji mula mempelajari elemen yang paling karakteristik dari diet Mediterranean yakni minyak zaitun. Dengan mencari bahan alami yang bertanggungjawab atas kesan anti inflamasi dan penurun kolesterol.
Saat itulah mereka bertemu "hydroxytyrosol", polifenol yang dianggap bertanggungjawab untuk kesan antiinflamasi yang ada pada minyak zaitun. Kemampuannya untuk menyerap radikal bebas dan melindungi sel-sel dan mitokondria dari kerosakan.
Manfaat apa saja yang ditemukan dalam hydroxytyrosol?
1.Hydroxytyrosol juga dapat mencegah dan memperbaiki LDL (Low density lipoprotein) yang teroksida.
2.Antiinflamasi.
3.Antimikroba dan antivirus (pencegahan terhadap bakteria dan fungus).
4.Antipenuaan.
5.Perlindungan sel-sel kulit.
6.Melindungi sel otak.
Dapatkan Olivie30 dengan 30x ganda hydroxytyrosol di

olivie 30x Plus


khasiat minyak berkat ini

antara kegunaan lain minyak zaitun

Untuk mendapat Produk  INI , boleh terus ke kedai kami :

I-Deal Halal Mart
+++++++++++++++
 WAKTU JUALAN:
+++++++++++++++
10 pagi - 10 petang -setiap hari
Jumaat TUTUP
.
++++++++++++++
 LOKASI KEDAI:
++++++++++++++
SEBELAH AL- IKHSAN DUNGUN
=================
WASSAP/SMS/CALL
=================
.
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
.
.UNTUK BELIAN POS, BOLEH WASSAP KAMI YE :)
.
LIKE, SHARE & SAVE fanpage kami:
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
+++++++++++++++
.
pakat-pakat kiter mari belaker dehhh..


InshaAllah, kita berusaha Allah jua yang menyembuhkan
#tipsSunnah
#idealHalalMart

FRIMCo GARCINIA Asam Gelugor

FRIMCo GARCINIA Asam Gelugor

Batang dan daun asam gelugor mengandungi:
1. HYDROXYCITRIC ACID (HCA) (TURUNKAN BERAT BADAN)
Kajian Kandungan HCA yang tinggi dalam produk FRIMCo bertindak merencat pembentukan lemak dan kolesterol dalam badan kita. Maka Ia adalah berfungsi untuk mengurangkan berat badan kita menjadi IDEAL.
2. ANTIOXIDANT (AWET MUDA)
Kajian juga mendapati GARCINIA mempunyai kandungan anti-oxidant yang tinggi. Anti-Oxidant ini berfunsi untuk menyahtoksinkan dalam badan kita, dan mempertahankan tisu-tisu agar tidak rosak yg boleh menyebabkan punca kanser jika ia rosak dan Tisu-tisu akan kekal Muda (AWET MUDA).




kapsul asam gelugor

Untuk mendapat Produk Ini , boleh terus ke kedai kami

I-Deal Halal Mart

+++++++++++++++
 WAKTU JUALAN:
+++++++++++++++
9 pagi - 7 petang -setiap hari
8.30 pagi -12.30 tengahari -Jumaat
.
++++++++++++++
 LOKASI KEDAI:
++++++++++++++
Depan TRAFIK LIGHT Pak Sabah, sederet Kaunter Tiket Bas Sani Ekspress dan Bilal Karpet.
.
=================
WASSAP/SMS/CALL
=================
.
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
.
.UNTUK BELIAN POS, BOLEH WASSAP KAMI YE :)
.
LIKE, SHARE & SAVE fanpage kami:
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
+++++++++++++++
.
pakat-pakat kiter mari belaker dehhh..


InshaAllah, kita berusaha Allah jua yang menyembuhkan
#tipsSunnah
#idealHalalMart

Sunday, 4 September 2016

KHASIAT SERBUK KAYU MANIS CEYLON CINNAMON

Menurut kajian perubatan yang dijalankan di Kanada (Januari 1995), campuran madu asli dan kayu manis ni mampu mencegah serta merawat 14 jenis penyakit.
1. Jerawat
Campurkan 3 sudu madu asli dan 1 sudu kayu manis. Kemudian, sapukan campuran tue kat muka (bahagian yang ader jerawat) sebelum tidur.
Pada keesokan pagi, bersihkan wajah anda dengan air suam. Amalkan setiap hari selama 2 minggu berturut-turut.
Hasilnya, ia akan menyingkirkan jerawat anda dari akar umbi. Selain tu, kulit anda akan terasa segar, awet muda dan juga merawat masalah kulit seperti ekzema.

2. Sakit perut
Campuran madu dan kayu manis pun boleh melegakan sakit perut serta membersihkan perut.
Ia akan membebaskan angin-angin di dalam perut. Di samping tu, ia boleh menurunkan berat badan.
3. Selesema
Sekumpulan saintis Sepanyol telah berjaya membuktikan bahawa madu asli mengandungi bahan semulajadi yang mampu membunuh virus penyebab selesema.
serbuk kulit kayu manis Ceylon Cinnamon Olive House
4.Keguguran rambut
Bagi anda yang mengalami keguguran rambut, boleh gunakan khasiat campuran ini. Ambil campuran 1 sudu madu dan 1 sudu serbuk kayu manis, kemudian sapukan kat kulit kepala.
Biarkan selama 15 minit. Kemudian anda bilas dengan air sehingga bersih.
5. Sakit gigi
Kalau sakit gigi, ambil 1 sudu serbuk kayu manis dan campurkan dengan 5 sudu teh madu asli.
Letakkan campuran tadi kat bahagian gigi yang sakit tadi. Amalkannya 3 kali sehari sehinggalah hilang rasa sakit gigi tu.
6. Penghadaman
Bagi melancarkan sistem penghadaman dan pencernaan tubuh anda, ambillah campuran 2 sudu madu asli dan serbuk kayu manis.
7. Jangkitan pada pundi kencing
Anda ada masalah jangkitan kuman kat pundi kencing? Kalau ada, anda haruslah membunuh bakteria yang ada kat situ.
Caranya;
Ambil 1 sudu madu asli dan 2 sudu serbuk kayu manis. Kemudian, campurkannya ke dalam secawan air suam. Amalkan meminum air tersebut.
8. Kolestrol
Anda nak mengurangkan tahap kolestrol dalam darah sebanyak 10% dalam masa kurang daripada 2 jam??
Caranya;
Ambil 2 sudu teh madu dan 3 sudu teh serbuk kayu manis. Kemudian, campurkan dengan 16 auns teh dan minum air tersebut.
9. Sakit jantung
Di samping dapat mengurangkan kadar kolestrol, campuran madu asli dan serbuk kayu manis nie boleh mengurangkan risiko serangan jantung.
Ia turut membantu sistem pernafasan berjalan lebih lancar serta mengekalkan kadar normal bagi denyutan jantung.
10. Artritis
Sekiranya anda pesakit artritis, amalkan meminum campuran secawan air panas dengan 2 sudu campuran madu asli dan serbuk kayu manis setiap hari.
Melalui kajian yang dibuat oleh University Copenhagen, 73 daripada 200 pesakit yang mencuba rawatan ini berjaya sembuh 100%.
11. Sistem imunisasi
Amalan pengambilan campuran ini juga mampu menguatkan sistem imunisasi serta melindungi tubuh daripada jangkitan bakteria.
Ini kerana, para saintis telah membuktikan bahawa madu asli mengandungi kandungan vitamin dan zat besi yang tinggi.
12. Masalah kesuburan
Bagi golongan lelaki; ambil 2 sudu madu sebelum tidur mampu meningkatkan kesuburan.
Untuk golongan wanita; ambil 1/2 sudu serbuk kayu manis dicampurkan dengan 1 sudu teh madu untuk meningkatkan kesuburan.
13. Masalah nafas berbau dan kurang pendengaran
Minum secawan air panas yang dicampurkan dengan 1 sudu teh madu asli dan serbuk kayu manis. Amalkan minum air campuran nie pada setiap pagi.
Ia membantu menyegarkan nafas dan mengekalkan daya pendengaran secara normal.
14. Mengekalkan tahap kesihatan yang baik
Untuk mengekalkan tahap kesihatan anda, amalkan meminum setiap hari;
Campuran 3 cawan air teh panas dengan 4 sudu madu asli dan 1 sudu serbuk kayu manis.

TESTIMONI PATI MINYAK ZAITUN ~ BERSALIN CEASER DAN BERKUDIS DI DALAM

Ini pengalaman sebenar Cikgu Badariah dari Kedah.

"Sakit yang teramat sangat di bahagian dalam perut akibat pembedahan melahirkn 2 org anak..keadaan yang terlalu sakit amat membimbangkan saya sehingga saya bertemu seorang doktor di Terengganu..Hasil pemeriksaan didapati luka pmbedahan di bahagian dalam tidak sembuh sepenuhnya..malah mnjadi kudis..oleh yg demikian doktor mnyarankn kpd saya supaya tidak mengandung dalam.masa yg terdekat..hanya boleh mengandung sekali shj lagi itupun setelah ank yg ke 2 ini berusia 5 thn..Hal ini kerana sejarah kandungan ke dua dua anak yg seblm ini semuanya "baby giant" 4.1kg dan 3.99kg..drpd kajian doktor..anak yg seterusnya jg akan mngalami berat yg lbh kurang sama..bila mengandung seterusnya ia sgt memudaratkn..walaubagaimanapun..saya mengandung anak yg ke 3 sebaik shj anak yg ke 2 genap berusia 2 thn..


inshaAllah membantu badan lebih sihat




CARA AMAL PRODUK :
Pati Minyak zaitun Olive House 2 sudu pg & 2 sudu mlm..
KESAN PENGAMALAN :
👍🏼🌟Semasa doktor menjalankan pembedahan melahirkan anak yg ke 3..Subhanallah..sangat takjub dgn kuasa Allah..rahim saya sangat cantik..tiada kesan luka 2 kali pembedahan sblm ini..dan saya boleh mengandungkan anak yang ke 4.. 👍🏼👍🏼Alhamdulillah berkat amalkan makanan sunnah..minyak zaitun yg tercatat dalam al-Quran..kesan luka pmbedahan sembuh dgn baik. Saya terus amalkan sepanjang dlm tempoh berpntang anak yg ke 3.Memang perbezan yg sgt ketara daripada sblm ini..Luka di bahagian luar sembuh dgn cepat dan saya kembali sihat dalam masa seminggu. Sehingga sekarang..saya tetap mengamalkan Pati Minyak Zaitun dan di tambabh dengan Minyak Zaitun Olivie 30+"


olivie 30plus lebih 30 kali ganda khasiat

Alhamdulillah kita berusaha dan Allah jua yang maha Penyembuh. Pati MInyak Zaitun membantu memulihkan sel2 yang rosak dan membantu membaik pulih kulit yang luka. 

Pati MInyak Zaitun Olive House
jadi, jangan bertangguh lagi
boleh terus wassap kami untuk respon yang cepat
+6012 9575 575 
Cikgu Fadhil

atau buat warga Dungun dan sekitarnya, boleh terus ke kedai kami #idealHalalMart untuk pertanyaan dan pembelian.


Saturday, 3 September 2016

PROMOSI JIMAT MERDEKA

PROMOSI JIMAT SEMPENA MERDEKA AAKAN TAMAT PADA 10 SEPTEMBER 2016

AMALKAN 2 SUDU MINYAK ZAITUN SETIAP HARI

TESTIMONI OLIVIE 30PLUS

PATI DELIMA 100% ASLI TANPA PENGAWET DAN TANPA PEWARNA

PENAWAR BANYAK PENYAKIT

MAKANAN SIHAT HASILKAN TUBUH YANG SIHAT

Untuk mendapat PROMOSI JIMAT MERDEKA INI , boleh terus ke kedai kami

I-Deal Halal Mart
+++++++++++++++
 WAKTU JUALAN:
+++++++++++++++
9 pagi - 7 petang -setiap hari
8.30 pagi -12.30 tengahari -Jumaat
.
++++++++++++++
 LOKASI KEDAI:
++++++++++++++
Depan TRAFIK LIGHT Pak Sabah, sederet Kaunter Tiket Bas Sani Ekspress dan Bilal Karpet.
.
=================
WASSAP/SMS/CALL
=================
.
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
.
.UNTUK BELIAN POS, BOLEH WASSAP KAMI YE :)
.
LIKE, SHARE & SAVE fanpage kami:
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
+++++++++++++++
.
pakat-pakat kiter mari belaker dehhh..


InshaAllah, kita berusaha Allah jua yang menyembuhkan
#tipsSunnah
#idealHalalMart