Tuesday, 30 August 2016

CARA MAKAN MINYAK ZAITUN

CARA MAKAN MINYAK ZAITUN


1. Mengambil secara berterusan sekurang-kurangnya sesudu 2 kali (23 gram) sehari (pagi sebelum sarapan,  dan malam sebelum tidur).
Ini dapat mengurangkan risiko penyakit koronari jantung kerana kandungan lemak tidak tepu mono yang terkandung di dalamnya.



2. Campurkan dua sudu makan minyak zaitun ke dalam setiap masakan.

3. Untuk menghilangkan parut bekas jerawat di muka, ratakan campuran dua sudu teh minyak zaitun pada muka, biarkan selama dua atau tiga jam dan kemudian barulah dicuci.

4. Untuk menghilangkan parut pada anggota lain di badan, ratakan campuran tiga sudu teh minyak zaitun pada anggota terlibat, biarkan selama dua jam,kemuadian barulah dicuci.

Pati MInyak Zaitun Extra Virgin lebih sesuai dimimun terus tanpa dimasak

5. Jika boleh gunakan dalam masakan menggantikan minyak masak kelapa sawit. (gunakan jenis minyak zaitun selain Extra Virgin Olive Oil)

6. Tambahkan dua sudu makan minyak zaitun ke dalam masakan berminyak, bersantan, berlemak/kolesterol tinggi (kambing, lembu, kerbau atau udang). Kesemua lemak akan menjadi sisa tanpa diserap ke dalam badan. 
OLIVIE 30 PLUS LEBIH 30 KALI GANDA BERBANDING MINYAK ZAITUN BIASA

Pengambilan rutin minyak zaitun dipercayai dapat mengelak penyakit kardiovaskular, kanser, masalah penghadaman dan penuaan.

Ia juga diperakui berkhasiat untuk bayi dalam kandungan dan kanak-kanak yang sedang membesar.


Untuk mendapat MINYAK ZAITUN , boleh terus ke kedai kami

I-Deal Halal Mart
+++++++++++++++
 WAKTU JUALAN:
+++++++++++++++
9 pagi - 7 petang -setiap hari
8.30 pagi -12.30 tengahari -Jumaat
.
++++++++++++++
 LOKASI KEDAI:
++++++++++++++
Depan TRAFIK LIGHT Pak Sabah, sederet Kaunter Tiket Bas Sani Ekspress dan Bilal Karpet.
.
=================
WASSAP/SMS/CALL
=================
.
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
.
.
LIKE, SHARE & SAVE fanpage kami:
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
+++++++++++++++
.
pakat-pakat kiter mari belaker dehhh..


InshaAllah, kita berusaha Allah jua yang menyembuhkan
#tipsSunnah
#idealHalalMart





Sunday, 28 August 2016

KHASIAT DELIMA DAN JUS DELIMA ASLI

Buah delima sudah digunakan dalam bidang perubatan di Timur Tengah sejak dahulu lagi. Pada masa itu, ia digunakan sebagai tonik untuk menyembuhkan penyakit ringan seperti ulser dan cirit-birit.

Jus buah delima mengandungi anti oksida seperti anthocyanin dan asid ellagik, gallic acids, dan flavanoids seperti quercetin yang mana boleh melindungi anda daripada kencing manis (diabetes), sakit jantung, osteoarthritis dan beberapa jenis kanser yang lain.

Jus Delima 100% Organik 
 Antara khasiat dan manfaat kesihatan  Delima ialah :
******************************************

1. Anti Allergik dan mencantikkan kulit
2. Membantu melegakan demam dan asthma
3. Mengurangkan penyempitan saluran darah disebabkan pengumpulan plak (aterosklerosis)
4. Membantu mengekalkan kestabilan pesakit kanser prostat
5. Menyumbang kepada kolestrol baik dan membantu mengekalkan tahap tekanan darah yang sihat.
6. Membantu bertindak sebagai anti-kanser dan menghalang pembentukan sel barah.
7. Membantu mencegah obesiti
8. Membantu masalah jerawat
9. Membantu mengelakkan alahan bagi ibu mengandung dan membantu perkembangan otak bayi di dalam kandungan.
10. Pectin di dalam buah delima membantu menormalkan saluran pencernaan .

Nampak macam simple je kan..tapi besar khasiatnya. benarlah beberapa kali buah ini disebut dalam Al-Quran, rupanya khasiat sangat besar dan baik untuk tubuh.

Jus dan Pati Delima tanpa bahan pengawet

Kini, memperkenalkan Jus Delima Organik keluaran Syarikat Olive House, sangat istimewa. Antaranya :
1. Jus Delima Organik yang tidak ditapis dengan menggunakan teknologi "Direct extraction" bagi mengekalkan penapisan tambahan dan meminimunkan kesan pempasturan.
2. menjadikannya kaya dengan kandungan vitamin dan mikro elemen serta memberikan rasa tajam dan masam semulajadi.
3. sangat kaya dengan kandungan tannin asid untuk membantu merawat cirit birit (diarrhea) dan membantu menyembuhkan sakit tekak serta stomatitis (keradangan membran mukus di dalam mulut).
4. jus delima Organik ini mengandungi 15 asid Amino yang terdiri daripada 6 asid amino penting yang tidak dihasilkan oleh badan.
Ada juga PATI ORGANIC NARSH DIBS POMEGRANTE. keistimewaan produk ini adalah:




Ia merupakan jus delima yang direbus menjadi pekat 100% organik tanpa sebarang perasa, gula dan pewarna tambahan.
Pati Delima 100% tanpa pengawet

ia juga kaya dengan potassium yang memberi kesan positif pada jantung dan sistem kardiovaskular.
semua rangkaian produk berasaskan Delima keluaran Olive House

pati Delima juga membantu meningkatkan jumlah hemoglobin di dalam darah. disyorkan bagi mereka yang menghidap anemia, darah tinggi dan mengalami masalah pada sistem urinary.
Untuk mendapat JUS DELIMA ORGANIK DAN ANEKA PATI DELIMA, boleh terus ke kedai kami

I-Deal Halal Mart
+++++++++++++++
 WAKTU JUALAN:
+++++++++++++++
10 pagi - 10MLM -setiap hari
Jumaat TUTUP
.
++++++++++++++
 LOKASI KEDAI:
++++++++++++++
SEBELAH AL IKHSAN DUNGUN
=================
WASSAP/SMS/CALL
=================
.
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
.
.
LIKE, SHARE & SAVE fanpage kami:
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
+++++++++++++++
.
pakat-pakat kiter mari belaker dehhh..


InshaAllah, kita berusaha Allah jua yang menyembuhkan
#tipsSunnah
#idealHalalMart

KHASIAT DELIMA DAN JUS DELIMA ASLI

Buah delima sudah digunakan dalam bidang perubatan di Timur Tengah sejak dahulu lagi. Pada masa itu, ia digunakan sebagai tonik untuk menyembuhkan penyakit ringan seperti ulser dan cirit-birit.

Jus buah delima mengandungi anti oksida seperti anthocyanin dan asid ellagik, gallic acids, dan flavanoids seperti quercetin yang mana boleh melindungi anda daripada kencing manis (diabetes), sakit jantung, osteoarthritis dan beberapa jenis kanser yang lain.

Jus Delima 100% Organik 
 Antara khasiat dan manfaat kesihatan  Delima ialah :
******************************************

1. Anti Allergik dan mencantikkan kulit
2. Membantu melegakan demam dan asthma
3. Mengurangkan penyempitan saluran darah disebabkan pengumpulan plak (aterosklerosis)
4. Membantu mengekalkan kestabilan pesakit kanser prostat
5. Menyumbang kepada kolestrol baik dan membantu mengekalkan tahap tekanan darah yang sihat.
6. Membantu bertindak sebagai anti-kanser dan menghalang pembentukan sel barah.
7. Membantu mencegah obesiti
8. Membantu masalah jerawat
9. Membantu mengelakkan alahan bagi ibu mengandung dan membantu perkembangan otak bayi di dalam kandungan.
10. Pectin di dalam buah delima membantu menormalkan saluran pencernaan .

Nampak macam simple je kan..tapi besar khasiatnya. benarlah beberapa kali buah ini disebut dalam Al-Quran, rupanya khasiat sangat besar dan baik untuk tubuh.

Jus dan Pati Delima tanpa bahan pengawet

Kini, memperkenalkan Jus Delima Organik keluaran Syarikat Olive House, sangat istimewa. Antaranya :
1. Jus Delima Organik yang tidak ditapis dengan menggunakan teknologi "Direct extraction" bagi mengekalkan penapisan tambahan dan meminimunkan kesan pempasturan.
2. menjadikannya kaya dengan kandungan vitamin dan mikro elemen serta memberikan rasa tajam dan masam semulajadi.
3. sangat kaya dengan kandungan tannin asid untuk membantu merawat cirit birit (diarrhea) dan membantu menyembuhkan sakit tekak serta stomatitis (keradangan membran mukus di dalam mulut).
4. jus delima Organik ini mengandungi 15 asid Amino yang terdiri daripada 6 asid amino penting yang tidak dihasilkan oleh badan.
Ada juga PATI ORGANIC NARSH DIBS POMEGRANTE. keistimewaan produk ini adalah:




Ia merupakan jus delima yang direbus menjadi pekat 100% organik tanpa sebarang perasa, gula dan pewarna tambahan.
Pati Delima 100% tanpa pengawet

ia juga kaya dengan potassium yang memberi kesan positif pada jantung dan sistem kardiovaskular.
semua rangkaian produk berasaskan Delima keluaran Olive House

pati Delima juga membantu meningkatkan jumlah hemoglobin di dalam darah. disyorkan bagi mereka yang menghidap anemia, darah tinggi dan mengalami masalah pada sistem urinary.
Untuk mendapat JUS DELIMA ORGANIK DAN ANEKA PATI DELIMA, boleh terus ke kedai kami

I-Deal Halal Mart

+++++++++++++++
 WAKTU JUALAN:
+++++++++++++++
9 pagi - 7 petang -setiap hari
8.30 pagi -12.30 tengahari -Jumaat
.
++++++++++++++
 LOKASI KEDAI:
++++++++++++++
Depan TRAFIK LIGHT Pak Sabah, sederet Kaunter Tiket Bas Sani Ekspress dan Bilal Karpet.
.
=================
WASSAP/SMS/CALL
=================
.
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
.
.
LIKE, SHARE & SAVE fanpage kami:
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
+++++++++++++++
.
pakat-pakat kiter mari belaker dehhh..


InshaAllah, kita berusaha Allah jua yang menyembuhkan
#tipsSunnah
#idealHalalMart

PRODUK2 OLIVE HOUSE

PRODUK2 OLIVE HOUSE
Boleh dapatkan Produk2 Minyak Zaitun Extra Virgin dengan kualiti terbaik di kedai kami.
Macam2 produk Olive House ada dan kami adalah agen Senior bagi Kawasan Dungun.
Adik kakok jangan was2..inshaAllah kami dah dapat latihan produk jugak konsultan berkenaan dengan produk ni. Apa2 masalah atau nok tanya, boleh hello je ke kita 
Banyak produk keluaran Syarikat Olive House ni. Produk2 dia memang kualiti terbaik.
Antaranya ;
1. Pati Minyak Zaitun Extra Olive oil
2. Olivie 30plus
3. Jus Delima organik
4. Pati delima 100% tanpa pengawet
5. Serbuk kayu manis ceylon
6. Madu asli Kyrgstan
7. Minyak wangi
.
.

Pato Minyak Zaitun Extra Virgin Olive House

Sari Cuka Teen

Olivie 30Plus

Jus Delima 100% Organik

Buah Teen Separa Segar

Serum kecantikan Euforia


Ubat Gigi Garam Bukit Olive House

semua rangkaian produk Olive House

+++++++++++++++
 WAKTU JUALAN:
+++++++++++++++
9 pagi - 7 petang -setiap hari
8.30 pagi -12.30 tengahari -Jumaat
.
++++++++++++++
 LOKASI KEDAI:
++++++++++++++
Depan TRAFIK LIGHT Pak Sabah, sederet Kaunter Tiket Bas Sani Ekspress dan Bilal Karpet.
.
=================
WASSAP/SMS/CALL
=================
.
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
-->Wassap : 012-9575 575 <--
.
.
LIKE, SHARE & SAVE fanpage kami:
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
--> https://www.facebook.com/Idealhalalmartdungun/
+++++++++++++++
.
pakat-pakat kiter mari belaker dehhh..

Monday, 22 August 2016

BARANGAN FROZEN DI KEDAI #IDEALHALALMART

ASSALAMUALAIKUM WBT

Dah lama kami tak update kat sini ye.
jom hari ni kami bawakan sahabt2 semua lihat dan servey produk2 Frozen di kedai kami

Paling mendapat perhatian dan permintaan ialah Ayam Azzain dan juga produk2 Azzain yang lain.

AZ-ZAIN merupakan syarikat yang pertama di Malaysia bukan sahaja fokus terhadap isu-isu Hallalan Thoyiba malah menawarkan makanan berfungsi dengan mengadunkan, makanan sunnah, herba terpilih dan bahan mentah yang berkualiti. 
Formulasi AZ-ZAIN sangat berbeza dan nyata berbeza, semua formulasi AZ-ZAIN diperkayakan dengan makanan berfungsi seperti innulin (pre-biotik) manna-wasalwa (Arabic Gum dari Sudan) rice–bran (kaya anti-oxidan), ekstrak kurma dan banyak lagi bahan yang menawarkan pelbagai faedah kesihatan.


Sunday, 21 August 2016

Sabun untuk baju sekolah

Berkesan menanggal sebarang tanda kotoran di baju sekolah anak2.
.
.
.
Testimoni dari ustazah sendiri, baju selolah anak terkena getah pisang. Makin diletak sabun makin diletak peluntur makin luas jajahan getah pisang itu merebak.
Nasib baik tempat yang kena getah tu, bila anak masuk baju ke dalam seluar tak nampak sangat, tapi bila baju terlondeh nampak la kekotorannya.
Ustazah terus2an je basuh baju sekolah anak dengan ‪#‎sabundelourva‬ni...dalam 4 atau 5 kali basuh, ajaibnya kesan kotoran tu hilang terus..tak nampak langsung kesannya...
.
.
sejak itu, lagi yakinla ustazah gunakan sabun ini.
Mana nak dapatkan sabun delourva?
Ada di ‪#‎idealHalalMart‬ 012 9575 575.
Nak mintak poskan pun boleh tau.